dinsdag, augustus 17

Check Dit Uit!

B.o.B. – B.o.B. Presents: The Adventures of Bobby Ray
Met veel plezier raad ik jullie het debuutalbum van B.o.B. aan. Wie is B.o.B.? B.o.B. is bekend van zijn (wereldwijde) nummer 1 hit “Nuthin On You” ft. Bruno Mars. Maar zelfs op dat nummer is te horen dat hij niet zomaar een nummer 1 hit heeft gescoord met een “dertien in een dozijn rap”. B.o.B. is een heel getalenteerde muzikant die veel gevoel heeft voor pakkende melodieen.
Gedurende de Adventures of Bobby Ray heeft hij een duidelijke formule voor bijna al zijn nummers: Een poprefrein die je na 1x luisteren al kan meezingen, en vervolgens rapt hij sterke coupletten met goede teksten die qua flow ook nog precies op de beats passen. Nou zeg ik wel dat het poprefreintjes zijn, maar ze zijn verre van afgezaagd. Hij weet simpelweg precies het juiste gevoel aan zijn thema’s te geven. 
Wat ik ook heel vet van hem vindt is dat zijn roots en accent duidelijk in de Atlanta hiphop style liggen maar daar heb ik weinig last van, ondanks dat ik helemaal niet van Dirty South shit houdt. 
Kortom is het album van B.o.B. het heel erg waard om minstens één keer te luisteren omdat de kans groot is dat hij je weet te overtuigen. Want als de muzikaliteit van de nummers je niet trekt dan zullen zijn teksten je wel bevallen, en andersom.

Persoonlijke hoogtepunten
1.       Airplanes 2 ft. Hayley Williams & Eminem: Ik vind de versie met Eminem niet eens zoveel vetter dan de originele maar het is toch met Eminem, hé. Hailey Williams is de ware ster op dit nummer en zorgt dat deze track het absolute hoogtepunt is van het album.
2.       Don’t Let Me Fall: Prachtige introductie van het album. Een nummer met vette teksten en een refrein dat steengoed in elkaar zit.
3.       Past My Shades ft. Lupe Fiasco: Weet niet waarom, maar ik vind dit gewoon een heel goed nummer. 


Koop/download B.o.B. Presents: The Adventures of Bobby Ray en laat weten wat je ervan vindt, want OOK JOUW MENING TELT!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten