woensdag, augustus 18

Check Dit Uit!

The Roots – How I Got Over
Een extreem indrukwekkend album! De nummers zitten gewoon perfect in elkaar: goede vibes, goede raps, goede refreintjes en een originele en pakkende sound die je nergens anders hoort. Ik heb al een tijd niet een album vol nummers met een “message” zo erg kunnen waarderen. Nee wacht, ik heb sowieso al een tijd niet een rapalbum gehoord waarbij de nummers zo erg samen een éénheid vormen (op Distant Relatives na). Het album luistert weg als één lange nummer zonder één moment ééntoning of saai te worden.
Ik kan wel duizend technische redenen opschrijven over waarom ik dit album zowel tekstueel als muzikaal heel erg waardeer en zelfs verreweg het beste album van The Roots vindt. Maar fack it. Ik geef je de reden die ik je ook in spreektaal zou geven: DIE SHIT IS KANKERHARD! Dus check ’t uit!

Persoonlijke hoogtepunten
1.       The Fire ft. John Legend: De beat is al on fire, maar John Legend en Black Thought zijn nog veel meer on fire. Wat een tekst, wat een feeling! Dit nummer geeft je de moed die je nodig hebt om nieuwe uitdagingen aan te gaan.
2.       Dear God 2.0 ft. Monsters of Folk: Weer een heerlijke, gevoelige nummer waar Black Thought zijn visie op de maatschappij vertelt met de ondersteuning van de “singing man” Monsters of Folk.
3.       Radio Daze ft. Blue, P.O.R.N. & Dice Raw: Tja, weer een geniaal nummer.

Het was heel moeilijk om een top 3 samen te stelling aangezien het album gewoon één geheel is, dus ik raad je niet aan om deze hoogtepunten te luisteren maar gewoon het album vanaf nummer één op te zetten en van de skip knop af te blijven.

Koop/download How I Got Over en laat weten wat je ervan vindt, want OOK JOUW MENING TELT!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten