dinsdag, juni 29

Check dit uit!

Volgens Op De Zolder een paar albums en filmpjes die de bezoekers moeten checken!


Een paar albums
Goedenavond. Zoals eerder aangegeven bij Check dit uit! heeft sticks een nieuw album uitgebracht.
Sticks & A.R.T. - ALLEDAAGSE WAANZIN
Een album bespreken is geen straf als Sticks iets uitbrengt. De fakkeldrager bewijst zijn status overtuigend, zonder daar schijnbaar moeite voor te doen. Zijn flow en manier van zinnen bouwen is door de jaren heen heel erg veranderd, wat zorgt voor een unieke sound in Nederlanse hiphop. Ook producer A.R.T. levert weer een vernieuwende sound. mijn voorlopige favorieten zijn Oeii (mijn vrouwtje praat me moed in. Ze zegt je moet die nieuwe plaat doen, je bent er zo goed in). Niets voor lief (lekkere jazzy sound met een heerlijke hook) en Risico van het vak (voor mij de lekkerste beat en daarnaast een heerlijke combo met Rico). Koop het en waardeer het!

Zie hem hier in Gent op de eerste Belgische Top Notch Label night. Lekker!

Dan het nieuwe, in april verschenen, album van Gentleman.
Gentlemen - DIVERSITY
Hij is de man die me voor het eerst aar reggae trok. Zijn stemgeluid en het gevoel dat hij in zijn muziek legt zijn prachtig. Daarnaast weet hij zijn kijk op de wereld op ee heerlijke simpele manier uit te leggen. Ook dit album is weer genieten geblazen. Ik heb hem nog niet van A tot Z geluisterd maar elke track brengt een chille sfeer naar je huiskamer/koptelefoon. Nummers die tot nu toe beklijven zijn bijvoorbeeld It no pretty (check de clip hieronder) en No time to play (Wat een banger, die gaat live blazen!)


Een paar filmpies
Ik zag vandaag een clip van Ali B met Priester (voetballer Mitchell Burgzorg, ook wel bekend als praatjesmaker op het Zaanlands Lyceum) en Touzani (Een van de betere straatvoetballers ooit). Het zijn niet mijn favoriete rappers, integendeel, maar deze clip is wel heel gaaf. Vooral voor iedereen die vroeger voetbalplaatjes spaarde.


En als we dan toch filmpjes van verre van favoriete artiesten aan het posten zijn, dan ook even deze. Het was vrijdag precies een jaar geleden dat de King of Pop zijn laatste adem uitblies. Vind ik dit toch wel een hele mooie tribute, al zie je nu ook weer hoe ziekelijk MJ zelf zijn moves onder controle had. Huilen mag.


Jouw mening telt, heb ik me laten vertellen. Een goede manier om die mening te verkondigen is reageren op dit item. Doe het!

2 opmerkingen:

  1. Het groeiende verschil in kwaliteit tussen de 'Opgezwolle-era' en de 'post-Opgezwolle-era' (?) vind ik erg jammer.

    Vind Alledaagse Waanzin beetje tegenvallen namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beter luisteren men. Shit is geniaal. Luistertip: zoek niet naar opgezwolle, beschouw het als een nieuw ding.

    Box, Nekkie

    BeantwoordenVerwijderen