donderdag, oktober 14

Verdict!

Op het laatste album van The Roots (How i got over, 2010) verscheen John Legend als guest appearance op één van de tracks. Deze samenwerking is de heren zo goed bevallen dat er van deze combinatie nu een heel album is verschenen! The Roots en John Legend lijkt mij een overduidelijke win-win situatie.

Het album schiet uit de startblokken met het heerlijke “Hard Times”. De twee nummers die daarop volgen vind ik ook allebei top. “Compared To What” wordt gestuurd door een killer-bassline en is funky as hell. “Wake Up Everybody” is een wat rustiger nummer met een guest appearance van een voor mij onbekende zangeres. Nou zingen kan ze zeker, relaxed nummertje!
Het nummer “Our Generation” vind ik ook nog goed te pruimen, maar helaas moet ik zeggen dat het album daarna heeeel erg inzakt. Ik zeg niet dat er alleen nog maar slechte nummers komen, want muzikaal is het zeker. Maar over het algemeen vind ik het saai worden. Vijf van de zeven laatste nummers zijn echt traag en kabbelen maar een beetje aan. Omdat het album zo goed opende ben ik na het afluisteren toch een beetje teleurgesteld.

Hoogtepunten:

1.    Hard Times Feat. Black Thought
2.    Compared To What
3.    Wake Up Everybody Feat. Common & Melanie Fiona // Our Generation Feat Cl Smooth


Koop/download Wake Up van John Legend & The Roots en laat weten wat je er van vindt, want OOK JOUW MENING!

Afz. de enige echte Wallie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten