dinsdag, september 28

Kennen jullie hem al?

Af en toe willen we Op De Zolder een (nieuwe) artiest onder de aandacht brengen waarvan jullie misschien niet gehoord hebben maar die jullie zeker wel moeten (leren) kennen. Vandaag is aan de beurt: Erlend Oye/The Whitest Boy Alive

Al een paar maanden lang ben ik zwaar in de ban van het album Dreams van de groep The Whitest Boy Alive. Dit album zit vol met zeer relaxte nummers, waarin gitaar, bass en drums de basis vormen. De sound en de melodiƫn van de instrumenten klinken al hemels genoeg om te genieten van Dreams. Maar naast de de heerlijke gitaar stukjes, voel ik heel erg de dromerige zang en ijzersterke teksten van vocalist EN componist Erlend Oye. Erlend Oye is een Noorse muzikant die bekend is van de band Kings Of Convinience en de nummers die hij voor Royksopp heeft ingezongen.
Tot 2 weken geleden wist ik niet eens dat het leeuwendeel van dit album te danken is aan deze genie. The Whitest Boy Alive is dus blijkbaar van oorsprong een electro project van Erlend Oye en andere muzikanten, maar ze hebben uiteindelijk toch voor live instrumenten gekozen. Godzijdank, want deze sound is perfect! Aangezien ik geen technische termen ken om mijn enthousiasme verder te onderbouwen, kan ik voor de rest alleen maar zeggen: CHECK DIT UIT!

The Whitest Boy Alive – Golden Cage

The Whitest Boy Alive – Burning

Royksopp – Poor Leno ft. Erlend Oye
Misschien wel de bekendste  nummer waar Erlend Oye aan mee heeft gewerkt.

Koop/download het album Dreams van The Whitest Boy Alive, bekijk deze filmpjes en laat weten wat je er van vindt, want OOK JOUW MENING TELT!

2 opmerkingen:

  1. relaxte nummertjes, ik ga dat album zeker even checken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heey dat kan ik waarderen! daar ga je geen spijt van krijgen :) als je er geen genoeg van krijgt moet je ook hun album Rules downloaden.

    BeantwoordenVerwijderen