zondag, september 26

Check dit uit!

Selah Sue - Black Part Love EP

De Belgische zangeres Selah Sue is zichzelf de afgelopen tijd goed aan het promoten. De afgelopen twee jaar heeft ze al twee singles uitgebracht en door haar optredens bij De Wereld Draait Door en Lowlands (2009 en 2010) leert Nederland haar ook steeds beter kennen. De onlangs verschenen en uit vijf tracks bestaande Black Part Love EP is haar nieuwste muzikale werk.

De instrumentals/beats van dit album vind ik heel erg funky en lekker klinken. De instrumenten zijn accoustisch en puur, iets wat ik zelf altijd heel erg kan waarderen. Maar dan het belangrijkste, Selah Sue d'r stem... Keihard! Ze heeft een heerlijke warme en soms rauwe stem. De vergelijking met Amy Whinehouse is niet ver gezocht, maar Selah Sue weet er een portie Reggae en rauwheid bij te toveren, zodat het fris en origineel is.

Ik moet zeggen dat ik alle vijf nummers van de EP zeer relaxed vind en dat ik het eigenlijk jammer vind dat het geen voltallig album is waar nog meer nummers op staan :). Als ik toch moet kiezen vind ik Fyah Fyah wel de uitschietervan de EP. Het relaxte begin met de overgang naar het funky uptempo stuk vind ik heel dope gedaan.

Zeker een EP die ik nog vaak ga luisteren en dus een absolute aanrader is!


Laat weten wat jij van Selah Sue en Black Part Love EP vindt, want OOK JOUW MENING TELT!


Afz. de enige echte Wallie

3 opmerkingen:

  1. Ik ga der EP zeker even checken, ze is gruwelijk!
    Komisch; Hoge hakken is bij haar misplaatst.

    Jc

    BeantwoordenVerwijderen
  2. She's white! Dat had ik niet verwacht, wat een stem...

    BeantwoordenVerwijderen