maandag, juli 19

Waarom is Rick Ross een BOSS? (3/4)

Op het nummer Hustlin na was ik hiervoor een pure Rick Ross hater. Maar toen zijn promotiemachine voor het album Deeper Than Rap op gang kwam, kreeg ik langzaam maar zeker oprecht waardering voor Rick Ross. Opeens kwam hij bijna elke week met een clip. Bijna al deze clips waren geschoten in zijn huis, op autowegen of parkeerplaatsen. Haal er een lekkere chick, mooie auto’s en je goons erbij en ACTIE! Dit is de formule van bijna elke officiĆ«le en onofficiĆ«le clip die hij uit brengt om gewoon onder de aandacht te komen op websites. Dat vind ik een hele goede marketing actie!
Vlak voor dat Deeper Than Rap uitkwam werd ook bekend dat Rick Ross een agent is geweest. Hij heeft in verschillende interviews deze geruchten nooit helemaal ontkend of bekend, terwijl er gewoon foto’s zijn van hem in een politieuniform zijn. Haha dan heb je lef ouwe! Ik vind het een gruwelijke actie om gewoon door te rappen over coke pushen en gangster zijn, want dan heb je er gewoon schijt aan wat mensen zeggen en ga je gewoon door met het plan dat je al in je hoofd had.
En wat is het resultaat?
1.       Zijn muziek is beter dan ooit, en zelfs heel indrukwekkend te noemen. Wel met dank aan de productieteams J.U.S.T.I.C.E League en The Inkredibles en veel onmisbare featurings, maar dan alsnog is hij de uitvoerende artiest van deze tracks.
2.       Hij verslaat zijn toenmalige rivaal, de battlekoning, 50 Cent in verkoopcijfers en wat mij betreft ook qua muziek.
3.       Hij straalt meer dan ooit uit dat hij comfortabel is met zichzelf. Zijn eigen huis & tuin clips geven je het gevoel dat het hem niet meer uitmaakt of hij voor een professionele cameraploeg of een handycam staat. Hij hangt gewoon 24/7 een BOSS uit en dat wil hij graag aan je laten zien.

Clips van, zijn beste album tot nu toe, Deeper Than Rap (2009)
Zoals ik al zei, zijn er in deze tijd heel veel clips uitgekomen, maar ik ga ze (natuurlijk) niet allemaal laten zien. Ik laat je degene zien die mij zijn bijgebleven. Ook zal ik weinig toelichtingen geven, want dit stukje is al te lang en volgens mij snap je wel waar je op moet letten en waar de humor te vinden is bij Ricky Rozay. Ik zou zeggen geniet van de heerlijke beats want deze tracks hebben stuk voor stuk meesterlijke producties.

Eigen huis en tuin clips.
Mafia Music

Mafia Music Pt. 2 ft. Chrisette Michelle

Maybach Music

Voor de dames zijn er natuurlijk ook officiele clipreleases. Daar laat ik er maar 1 van zien, want ik vind de andere 2 nummers eigenlijk de minste nummers op het album. Dat is jammer, want die overige 2 hebben de lekkerste dames erin.
Magnificent ft. John Legend

Wil je nog graag mooie sieraden, flashy outfits en sexy dames zien dan raad ik je aan om de volgende clips van Rick Ross op te zoeken:
All I Really Want ft. The Dream: http://www.youtube.com/watch?v=SVUbxCXDyaI

Maybach Music pt. 2 ft. Kanye West, T-Pain & Lil Wayne
Het beste nummer van Deeper Than Rap heeft helaas geen clip maar die wil ik wel graag aan jullie horen.

Dit album heeft veel Rick Ross haters in Rick Ross liefhebbers veranderd (waaronder ik). Als je aan iemand een track als Maybach Music Pt. 2, Usual Suspects of In Cold Blood kan hij er niet om heen dat het steengoed klinkt. Ik heb dat de afgelopen week al bewezen bij een paar ex-haters. Het heeft denk ik nog nooit zoveel uitgemaakt dat een rapper voornamelijk bullshit op een beat lult, zolang de muziek goed klinkt. Rick Ross kan dat, allemaal omdat hij zo’n BOSS is. Kom snel weer terug voor het laatste deel, waarin we zijn nieuwe album Teflon Don bespreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten