donderdag, juli 15

Waarom is Rick Ross een BOSS? (1/4)

Ik zat afgelopen zaterdag met wat vrienden van me sigaren te roken en buit te tellen. Opeens zegt een van mijn vrienden die achter  de laptop zat “Ey, die Rick Ross brengt elke week een nieuwe clip uit!”. We hebben daar even over gepraat en gelachen en vervolgens een stuk of 10 clips gekeken van The Boss. Ik heb denk ik nog nooit een rapper zo goed zijn best zien doen om te acteren als Rick Ross. We hebben helemaal stuk gelegen om zijn clips en dat wil ik graag met jullie delen en bespreken in deze speciale 4-delige item “Waarom is Rick Ross een BOSS?”

22 juli komt zijn 4e album (in 5 jaar) “Teflon Don” uit, met gast bijdragen van o.a. Drake, Jay-Z,  John Legend, Kanye West en Erykah Badu. Ik kijk hier persoonlijk heel erg naar uit, want Ricky Rozay had vrijwel alleen maar meesterlijke producties op zijn vorige album. Ik kon er sinds de release van zijn 3e album Deeper Than Rap niet meer om heen dat hij (en zijn team) steengoede muziek maken. Hij steekt duidelijk veel tijd en energie in zijn nummers, maar waarschijnlijk nog meer in marketing en imagebuilding. Deze gast doet ongegeneerd zo ongelovelijk stoer in zijn clips, dat het gewoon een kunst is geworden in mijn ogen. Als ik nu ook terug kijk naar zijn eerste hit “Hustlin”, zie je dat hij vanaf dag één al precies weet wat hij wil uitstralen: Hij is een BOSS!

Een rags to riches levensverhaal, mooie auto’s, sexy dames en belachelijk dure sieraden, Rick Ross heeft het allemaal en nog voor dat hij een platendeal had. Hij is namelijk puur door coke-handel zo’n BOSS geworden, en die rapshit is maar een hossel aan de zijkant. Laten we vandaag even bij het begin beginnen om te bespreken waarom William Leonard Roberts II alias Rick Ross (de naam komt van een echte grote drugsdealer, die natuurlijk niet rapt) zo’n focking BOSS is.

Clips van zijn debuutalbum Port Of Miami (2006)


Hustlin

“Everyday i’m hustlin, e-everyday I’m hustling”, wie kent dat nummer niet? Rick Ross stapte in the (rap)game met een nummer dat enorm bekend is geworden in een hele korte tijd. Hij neemt je in deze clip even een dagje mee naar de "REAL" Miami, waar mensen op straat elke dag hustlen.

LET OP: Rick Ross kan het maar al te goed vinden met de mooie dame in de blauwe bikini in de "FAKE" Miami, maar hij is natuurlijk meer verbonden met de hood. Let ook op hoe hij de enige is van iedereen die gedurende de clip geld ontvangt, met de lekkerste chicks staat en de mooiste sieraden draagt. Allemaal omdat hij zo’n BOSS is!


Push It (To The Limit)

De sample van deze track verraad welke film kleine William iets te vaak heeft gekeken. Rick Ross laat je in deze clip zien dat hij niet alleen verbonden is met de hood, maar dat hij veel grotere connecties heeft. The Boss heeft de ballen om zijn homeboys van iemand rugzakken met geld  te laten stelen. Vervolgens laat hij je zien hoe hij een deal sluit met een paar latino’s om te investeren in een paar kilo’s.

LET OP: De investering in die kilo’s resulteert in no-time en zonder al te veel problemen in een prachtige huis, lekkere chicks en gokspellen waarbij ontelbaar veel geld op de grond gegooid wordt. Allemaal omdat Rick Ross zo’n BOSS is.

De man van wie het geld gestolen is komt terug (in zijn eentje :S) voor wraak. Waarschijnlijk loopt het niet goed met deze man, want Push It is zeker niet het laatste wat we van The BOSS zullen horen. Zijn succes wordt namelijk groter en groter. In deel 2 ga ik de clips bespreken van zijn 2e album Trilla.

6 opmerkingen:

  1. Ook ik ben fan vanaf dag 1 van Ricky Ross. Zeker na het meesterwerk Deeper Than Rap. Maaaar Teflon Don is gelekt en ik heb hem nu 1 keer gehoord en hij valt me eerlijk gezegd wat tegen.
    Er staan maar 11 tracks op wat opzich niet uit maakt als het allemaal bangers zijn maar dat is naar mijn mening niet zo. Uit me hoofd staat er maar 1 track op zonder featuring had graag wat meer van de man alleen gehoord. Misschien moet ik het album wat vaker luisten maar tot nu toe mwhaa. Ben benieuwd wat jullie er van gaan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou ik heb zelf net Free Mason met Jay-Z gehoord en die is keihard :) En Super High, Aston Martin Music vind ik ook heel hard. Maar ik ga dan ook zometeen zijn album kopen/downloaden, en ff checken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. trouwens ik weet nog dat hustlin toendertijd door jou heb gehoord ray..... ik kan bevestigen dat je ricky rozay vanaf dag één gesupport heb hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nee dat kan ik niet bevestigen... jij vond waarschijnlijk hustlin ook vet! en je moet het ook met humor bekijken hé... want deze man is gewoon focking grappgig dat ie zoooo zijn best doet om als een BOSS over te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja klopt ik vind hem ook heel grappig. Ik lees in je stukjes ook wel op welke manier je hem waardeert hoor. Ik trek die muziek en zijn stem gewoon slecht. Huslin' vond ik toendertijd ook al niet zo vet als jullie :)

    BeantwoordenVerwijderen